Om klubben

Ichiban Karate är en ideell förening som är verksam i Perstorp sedan 2012 och vi har f.n. drygt 50 medlemmar. Vår huvudtränare är sensei Kristian Bergkvist, en erfaren instruktör som började träna karate i början av 80-talet. Vi är anslutna till JKA Sweden, Svenska karateförbundet, Skånes karateförbund och Riksidrottsförbundet. Vi tränar en karatestil som heter Shotokan, den vanligaste karatestilen i världen och vi håller till i vår dojo i Perstorps kommunhus. Våra tränare har genomfört utbildningen ”Plattformen – Idrottens barn- och ungdomsledarutbildning”. Samtliga instruktörer vidareutbildas kontinuerligt, samt tränar regelbundet för Sensei Ted Hedlund som är den högst graderade i Sverige med 7 dan. Han är Chefsinstruktör för JKA Sweden.